6. Segmentering efter kundebehov.

Opstil de behov som er vigtige for virksomhedens kunder, og som virksomheden kan eller med en rimelig indsats vil kunne opfylde.

Alle kunder er unikke, men nogle grupper af kunder deler et eller flere behov, som er vigtige for dem, og som virksomheden kan opfylde. En god segmentering er afgørende for med størst mulig effekt at kunne målrette din virksomheds begrænsede resurser mod de kunder, hvor din virksomhed kan tilføre kunderne størst værdi, og du kan opnå det bedste resultat for din virksomhed.

Gennemgå virksomhedens kunder og opdel dem i segmenter efter fælles behov – også selvom det går på tværs af den nuværende segmentering.

Kontakt PSB-Management for at få et eksemplar af eller en dialog om strategiværktøjet StrategiFokus©.

Hvem er PSB-Management ?

Dette indlæg blev udgivet i Segmentering, StrategiFokus og tagget , . Bogmærk permalinket.