7. Konkurrentanalyse.

Kunden har altid et alternativ – selv i monopolsituationer kan kunden måske gøre det selv eller måske undlade at købe. Hvor kunderne er forudsætningen for, at virksomheden kan eksistere, så kan konkurrenterne være årsagen til, at virksomheden dør. Specielt på segmenter med et begrænset antal konkurrenter er det afgørende at vurdere de vigtigste konkurrenter enkeltvis.

Hvem er virksomhedens vigtige konkurrenter til virksomhedens kunder – i dag – i morgen?

Hvem er konkurrenterne, og hvor godt opfylder de kundebehovene fra afsnit 6: Segmentering efter kundebehov? Analyser og vurder herefter de vigtigste konkurrenter i en bredere sammenhæng:

Konkurrenten vil:
•Ambition
•Målsætning
•?
Konkurrenten vil ….. gennem:
•Kunder og markeder
•Koncepter og produkter
•Strukturer
•?
Konkurrenten vil …. gennem … fordi:
•Indtjening
•Koncernstrategi
•?

Hvem er PSB-Management ?

Dette indlæg blev udgivet i StrategiFokus og tagget , , . Bogmærk permalinket.