Vil din strategi slå markedet – er det en vinderstrategi?
Vinderstrategier skal først og fremmest levere større værdi for kunderne end konkurrenterne kan. Vinderstrategier lægger også vægt på differentiering – i forhold til virksomhedens direkte konkurrenter, i forhold til mulige alternativer og i forhold til potentielle nye spillere. Læs mere…
Hvor skal du fokusere, hvor kan du vokse, og hvor skal du trække dig fra markedet?
Hvad gør man når langt den største del af ens forretning og indtjening i dag kommer fra Europa, og man har ingen eller kun en meget lille erfaring på de nye vækstmarkeder? Og skal man satse på f.eks. Kina, bare fordi markedet er attraktivt? Læs mere….
Kaper- eller flotillestrategi for små og mellemstore virksomheder?
Skal de danske små og mellemstore virksomheder i højere grad forfølge, hvad man kan kalde en slags “flotillestrategi”, hvor flere forskellige ikke konkurrerende virksomheder går sammen om en række aktiviteter rettet mod den samme kundegruppe i et eller flere af BRIK-landene? Læs mere
Vækst kræver servicestrategi – men indtjening kræver mere.
“Den nye forbrugeradfærd, tilgængelighedskultur eller Access Culture, som den er døbt, betyder, at den fremtidige vækst ligger i at flytte fokus fra salg af produkter til salg af hele servicepakker på lejebasis eller i form af abonnement, ” Læs mere….
Skal du have en exit- eller en options-strategi for din virksomhed?
Der skrives meget om, at danske ejerledere mangler en “exit-strategi”for generationsskiftet af deres virksomhed, og at mange virksomheder derfor ikke sælges i tide, men ender med at lukke, når ejeren går på pension eller dør.
Håndværksrådet har i folderen: “Virksomhedens fremtid – kom godt i gang med dit ejerskifte” opstillet 10 gode bud, som du kan overveje, eller spørgsmål som du måske skal stille, for at finde ud af, om du er klar til et exit fra din virksomhed: Læs mere
Kontakt PSB-Management for at for en uforpligtende snak om strategi.
Hvem er PSB-Management ?