Vækst på nye markeder og fokus på nøglekunder

En succesfuld strategi kan indeholde både vækst på nye attraktive markeder og fokus på  nuværende profitable nøglekunder.

Tricket ligger i begge tilfælde i at finde ud af, hvor din virksomhed står stærkt i forhold til at kunne levere værdi for kunden. Men forskellen ligger i, at for at finde de nye markeder, skal du gå efter at finde, hvor potentialet er, (og det er ikke altid i Kina) – og for at finde dine nøglekunder, skal du gå efter, hvor din indtjening kommer fra, (og det er ikke altid, der hvor du sælger mest). For således “både at kunne blæse og have mel i munden” skal du sikkert også nedprioritere eller helt ophøre med nogle aktiviteter, som du gør i dag! Læs mere…

Eller kontakt PSB-Management for at få en dialog om hvordan StrategiFokus© kan hjælpe dig med at fokusere din virksomhed på de segmenter, hvor den leverer størst kundeværdi.

Hvem er PSB-Management ?

Skriv et svar