15. Formuler en vinderstrategi for hvert segment.

Virksomhedens strategi skal være krystalklar og tydeligt vise, hvordan virksomheden skaber værdi for kunderne og differentierer sig fra konkurrenterne:
En krystalklar strategi svarer på nedenstående 7 spørgsmål:

Kim & Mauborgne taler i deres ”Blue Ocean Strategy” om følgende fire strategiske overvejelser:

1. Hvilke produkter eller ydelser bør skabes, som ikke eksisterer i dag?
2. Hvilke produkter eller ydelser bør opprioriteres i forhold til standard i dag?
3. Hvilke produkter eller ydelser bør nedprioriteres i forhold til standard i dag?
4. Hvilke produkter eller ydelser kan fjernes, som tages for givne i dag?

En vinderstrategi svarer på tre spørgsmål:

5. Hvem er kunderne, og hvor er de placeret i værdikæden?
6. Hvad tilbydes kunderne, og hvilken værdi skabes for kunderne?
7. Hvordan når kunderne, og hvilke distributionskanaler anvendes?

Kontakt PSB-Management for at få et eksemplar af eller en dialog om strategiværktøjet StrategiFokus©.

 

 

ps@psb-management.dk
+45 2324 3839
Dette indlæg blev udgivet i StrategiFokus og tagget , , , . Bogmærk permalinket.